Bizalmatlanok a magyarok, mégis egyre többet rendelnek webáruházakból

Bár az idei járványhelyzet hatalmas felfutást és fejlődést generált itthon az online kereskedelemben, a magyar vásárlók kicsivel több mint felének (58%) továbbra is frusztráló élményt jelent a webshopokban vásárolni, derült ki a 2020-as Fizetési Élmény Riportból. Hazánkban eddig 35 ezer kereskedő érhető el online, az egyre fokozódó versenyben a rakétaként kilőtt keresleti igényekből, akik változatos raktárkészlettel, könnyen áttekinthető és felhasználóbarát honlappal, valamint megbízható fizetési megoldásokkal és ügyfélszolgálattal állnak a vásárlók rendelkezésére. A vírus okozta helyzetben 50 ezernél is több új vásárló jelent meg aktívan a virtuális piacon, ezzel a hazai netes vásárlók száma majdnem elérte a 3,5 milliót, míg az ágazat forgalma meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami tavalyhoz képest 35%-os növekedés. A riport szerint a vásárlási élmény legfontosabb pontja a kellően biztonságos, de egyszerűen megoldható fizetési lehetőségek biztosítása: felmérésük szerint 10-ből 9 ember hagyta már félbe a netes vásárlását ennek hiányában. A korábbi rossz tapasztalatok mellett (nem megbízható honlap, elérhetőségi vagy reklamációs problémák, ismeretlen fizetési oldal, információ hiánya) a meghiúsult tranzakciók 10 százalékát az időkeret túllépése és további 10 százalékát a rosszul megadott adatok okozzák.

Az EU az idén bevezetni tervezett PSD2-vel fog még szigorúbb ügyfélhitelesítési előírásokat fog támasztani az üzleteknek és a bankoknak, ami akár jó alkalom is lehet a kereskedők számára, hogy vásárlói körük jobb megismerésével „ügyfélbarátabb” folyamatokat alakítsanak ki, miközben végigvezetik vevőiket a megváltozott, új fizetési folyamaton. A Mastercard ajánlása alapján a legcélszerűbb hitelesítési megoldás a biometria lehet, amely használatával nem kellene bonyolult és könnyen elfelejthető jelszavakat megjegyezni. A kutatás szerint a kereskedővel kialakított bizalmat a vásárlói értékelések, visszajelzések és ajánlások mellett leginkább a minél egyszerűbb, ötletesebb megoldásokkal lehet növelni a vásárlóknál, amely során az ügyfelek az igényeiket legjobban kiszolgáló, legkényelmesebb fizetési módot – főleg, ha folyamatosan visszatérnek az oldalra és nem szeretnék újra és újra bírni adataikat – fogják választani.

Forrás: penzcentrum.hu

Kép forrása: pexels.com