Hogyan fordítsd a városi környezetet az előnyödre edzés alatt

Nagy előnyben vannak a vidékiek ha futásról van szó, ugyan Budapesten is vannak, de csak el el dugva rendes futóútvonalak, de egy erdőkön mezőkön átvágó futást nagyon nehéz felülmúlni. Ha azonban valaki a városban ragadt, éppen nincs ideje kicsit a külvárosig autózni akkor a urbán környezetet is a maga előnyére lehet fordítani.

A közterületi lépcsők például egy kivételesen jó eszközei a városi edzésnek. A változatos terhelés mellett a tökéletes lábnap hozzávalója is lehet akár a Budai Vár valamelyik lépcsősora is. A koordináció és ügyesség fejlesztés mellett az ilyen magas intenzitású edzések a fogyásban is nagyon sokat tudnak segíteni. 

Mire kell odafigyelni?

A lépcsős edzés előtt egy alapos bemelegítés elengedhetetlen, ezt követheti a 2-3 km futás amit illik az edzés végén megismételni mint levezetést. Maga az edzés nem komplex és a nehézségét a lépcső hossza határozza meg az ismétlésszámod mellett.

A feladatok amiket a lépcsőn elvégezhetsz az egyszerű felfutás után, a lépésenkénti lépcsőfok kihagyás vagy éppen az ellentéte, amikor minden lépcsőfokra mindkét lábbal rálépsz. Ha pedig már oldalazva is felfutottál mindkét irányba nézve akkor már csak egy erős sprintet kell csinálnod és meg is volt a lábnap. 

Forrás: Runners World

Kép forrása: pexels.com