Valóság lett a Lidl áprilisi tréfájából

Minden egy ártatlan áprilisi tréfának indult, amikor a Lidl német Facebook oldala egy saját márkás, mutatós cipőről tett fel fotókat. A vállalat könnyen felismerhető színkódját (sárga-kék-piros) viselő koncepció lábbeli akkora érdeklődést kapott az interneten, hogy a vásárlóközönség nyomására és persze kiváló marketingfogásként végül tavaly ősszel négyszázat le is gyártottak belőle, hogy aztán egy nyereményjátékon keresztül kisorsolják a szerencsések közt. Ám ez kis mennyiség közel sem volt elég ahhoz, hogy a továbbra is felfokozott érdeklődést lecsillapítsák, ezért végül több országban található boltjukban megjelentek a rögtön kultikussá vált csukák – egy nagyon rövid időre. Ugyanis az ilyen külsőségekre utazó, gyűjtögető szubkultúrákban célzottan utaznak az ehhez hasonló, limitált különlegességekre: például Belgiumban órák alatt elkapkodták a kétezer kiszállított terméket, és a bolti 13 eurós árat (kb. 4700 forint) pillanatok alatt feltornázták sok(száz)szorosára a gyűjtők.

Az árak és indulatok további elszabadulását megelőzvén, a vállalat inkább úgy döntött, hogy ettől a héttől ismét árulni fogja cipőit boltjaiban és webshopjában, viszont hasznos tudni, hogy ez a jelenlegi akció is csak a készlet erejéig tart, hiszen az exkluzivitással megőrizhető a termékhez kötődő magas érdeklődés marketing értéke. Az ezúttal 20 euróért vesztegetett cipő mellé egy teljes ruhakollekciót is a piacra terveznek dobni, amely egy baseball sapkából, pólóból, papucsból, zokniból, csuklópántból és leggingsből fog állni. A Lidl-re szinte mindenben hasonlító örök konkurens, az Aldi is előrukkolt saját kollekciójával a hazai német piacon, amit hasonló marketing technikákat alkalmazva próbálják a rivális Lidl egykori tréfájából indult hatalmas érdeklődést szintén meglovagolni.

Forrás: G7.hu

Kép forrása: Ebay.fr